Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L84a96d51i56s47l16a78v 47S27t50r65n26a98d 7224461514328

Jsem běžný uživatel, vyrostl jsem na DOS 6.22 a pokračoval přes WIN 3.11 až po současné WIN7, které jsem před měsícem na novém stroji "pacifikoval" k obrazu svému s nechutí. To přiznám. Ale pro jistotu jsem si na třetí disk ještě nechal nainstalovat jako zálohu WIN XP Prof. Vynechal jsem 98, 2000, Vista a z pětadevadesátek přešel rovnou na XP. Jednak jsem je měl na PC v zaměstnání, jednak mi v tom běhalo všechno co jsem potřeboval.

Nejsem odborník na Linux. Takže se zeptám jako úplnej BFU.

Běhalo by mi na tom Ubuntu tohle všechno:

Pohoda STORMWARE, AVG 2013, MS OFFICE (komplet včetně Outloku)2007, IO BIT utility, VLC Media Player, FB Reader, PC Translator, LEGIS a další? A chodily by mi tam tiskárny: HP Laserjet 1010; a multifunkční Canon MP190?

Prosím ale odpovědi bez urážek, jen k věci. Děkuji.

0/0
12.5.2013 13:31
Foto

M49a88r80t86i76n 38K49o54z49u23b 8752350351704

Některé věci ano (např. VLC je přímo v Centru Softwaru pro Ubuntu), některé věci bez wine ani náhodou. Pokud tyto nástroje potřebujete, Linux asi nebude nejšťastnější volba.

K tiskárnám: http://www.openprinting.org/printers (databáze testovaných tiskáren). Ale asi budou fungovat :)

0/0
12.5.2013 15:11
Foto

L18a41d84i14s89l31a83v 11S90t98r18n42a16d 7924841174818

Dík. Minimálně ty první tři SW potřebuji na PC naprosto bez výjimky.

Takže zůstanu u těch W7. Už si s nimi začínám rozumět a umím rozchodit i věci, které pro W7 nejsou stavěné. Nicméně Linuxákům (těm slušným) R^ .

0/0
12.5.2013 15:16

P66a58v89e62l 50K73r70e18j67č12í11ř 2962911133216

Já bych k tomu taky něco přidal. Antivirus na Linuxu, jak už tady několikrát padlo, v podstatě nepotřebujete. Některý Windowsovský software jde rozchodit ve Wine, ale ne každý a nemusí to být vždy jednoduché. Já to vůbec nepoužívám. Poněkud lepší alternativa je nainstalovat si VirtualBox a pro Windowsovské věci, které nutně potřebuji, jako třeba ten Office, mít nainstalované virtuální Windows. Ovšem správně i na virtuální Windows potřebujete licenci.

Mnohdy ovšem nejlepší řešení je najít pro daný program open sourcovou aletrantivu. MS Office lze třeba částečně nahradit OpenOfficem nebo LibreOfficem, ale taky to není to pravé ořechové. Lepší je objevit zcela nový přístup. Např. dokumenty vytvářet v TeXu přímo do pdf (místo Wordu), data analyzovat v R-ku (místo Excelu) a v případě potřeby databáze použít Postgres (místo Accessu). Vyžaduje to sice trochu větší úsilí do toho proniknout, ale za odměnu se před vámi objeví netušené možnosti.

+1/0
12.5.2013 15:39
Foto

L90a78d56i83s23l17a56v 29S48t47r97n80a77d 7434321554698

Dík za reakci. Zkoušel jsem i OpenOffice, ale vzhledem k tomu, že jsem je v práci neměl, tak jsem koupil jeden starej stroj i s licencí na MS Office a používám je i doma.

MS Outlok jsem zkoušel doma nahradit Thunderbirdem, a pár let jsem ho používal. Ale nelíbilo se mi "přepínat" hlavu do jiného režimu po příchodu ze zaměstnání do vlastní firmy doma.

Ale hlavně by mi na tom asi neběhalo korektně účetnictví v Pohodě. A to je jeden z hlavních důvodů proč jsem si vlastní PC pořizoval někdy v roce 1996.

Nicméně vám Linuxákům fandím.

0/0
12.5.2013 15:52

P41a41v19e75l 45K17r66e66j24č95í31ř 2292821133976

Co se týká mailového klienta, tak v Debianu je defaultně Evolution. Údajně se umí připojit i na MS Exchange, což by nemuselo být špatné. Ale zatím jsem to nezkoušel.

0/0
12.5.2013 16:08

P95a95v51e36l 46K10r93e73j20č38í51ř 2242521923916

Prosím vás, co jste to zkoušel za ten Debian? To je srovnání, release Ubuntu s nějakou betou Debianu. 8-o Já na Debian přešel po pár letech s Xubuntu, protože všechny bunty jsou prostě jenom takový odvar Debianu, tak proč chodit ke kováříčkovi, když můžete jít ke kováři. A problém s instalací jsem nikdy nezaznamenal. Samozřejmě, ovladače ke 3D grafice a k pár dalším věcem si musíte nainstalovat ručně. A že musíte mít kartu nVidia, protože na ATI slušné ovladače nejsou, to je zkrátka taková daň za to, že chcete používat svobodný software.

+1/0
12.5.2013 9:06
Foto

M74a45r56t40i65n 60K93o44z55u70b 8882270971214

Do Debian Stable jsem nešel, protože přece jen neobsahuje ty úplně nejnovější programy. Jinak já osobně s Debianem žádné větší potíže nemám (na serveru běží hezky). Co se instalace týče, ta není zase tak složitá, ale přece jen patří k méně jednoduchým v porovnání s ostatními distribucemi, takže pro linuxáka začátečníka nic moc.

0/0
12.5.2013 10:10

P34a10v64e44l 98K84r81e91j95č18í69ř 2472661973476

Oni ty úplně nejnovější věci jsou někdy spíš k vzteku. Třeba Gimp 2.8, to jo otřes. Jak jsem rád, že mám na Debianu pořád verzi 2.6.

0/0
12.5.2013 10:15
Foto

M93a92r24t72i32n 30K85o71z51u47b 8472110601944

Tak pro BFU může být jednookenní režim zase docela fajn, aspoň ví, které okno má zavřít, když je jen jedno. Jinak mě 2.8 nedělá problémy a více oken používám rád :)

0/0
12.5.2013 10:44

P64a56v81e94l 61K84r38e85j79č52í18ř 2202821483476

Mně dělá docela problém Uložit jako a Export. Naprosto nesmyslná novinka, spousta lidí to kritizovala i na fóru, ale vedení projektu je jaksi neoblomné, prý je to tak logické.

0/0
12.5.2013 12:37

O70t28a92k94a96r 60Č77e74s53n75e90k 7478371230

Ubuntu je asi dobrá věc.Zkusím nainstalovat.Můžete mi prosím ale někdo poradit - jaký  

antivir?Je to také nutnost?

+1/0
12.5.2013 6:34
Foto

M96a61r82i30e 95P40o61k87o51r15n23á 9185184220

Já Linux (kdysi Manrivu, nyní Ubuntu) používám několik let a bez antiviráku. Nikdy se mi tam nic nenastěhovalo. Je sice pravda, že počítač s Linuxem používám na věci soukromé a nijak důležité, fotky a dokumenty si odkládám pravidelně na externí disk. Takže i kdyby se něco stalo (jako že za ta léta nic), tak naformátuju a nainstaluju znova.

+1/0
12.5.2013 8:28
Foto

M70a64r21t47i46n 34K80o29z53u16b 8622440851814

Antivir na Linuxu není potřeba. Ovšem že existuje třeba Avast Antivirus či nějaké další, ty jsou ale jen z důvodu, aby uživatel nešířil viry na Windows. V Linuxu standardní viry nefungují ... a vlastně díky bezpečnostní politice Linuxu lze říci že ani nejsou.

+1/0
12.5.2013 8:37

O37t29a70k47a10r 71Č82e90s35n89e85k 7188851820

Děkuji za názor.Myslel jsem si to a nebudu si antivirák taky instalovat.

0/0
16.5.2013 17:45

P75a86v81e88l 52J65a14n88s63a 2525119131424

Ačkoli bych chtěl na PC provozovat linux, tak nemůžu a musím zůstat na woknech.

Nerozchodil jsem totiž na linuxech (ubuntu, mandriva, fedora) tv tunery. Před mnoha lety ještě v éře analogu PCIčkovej Leadtek WinFast 2000XP, po přechodu na digitál mám dva USBčkový Leadtek WinFast Dongle H a ani ty se mi nepodařilo na ubuntu spolehlivě a naplno zprovoznit. Na sedmičkách běhají, přehrávají, nahrávají.

Dalším důvodem je poker - online klienti jsou samozřejmě jen ve windows verzích. Krom pokeru hraju i RPGčka Gothic, Oblivion, Fallout3, Skyrim. Tady asi hodně linuxáků bude nabízet Wine, jenže já jsem vůbec nepochopil, jak se s Wine má pracovat.

Kdybych nepotřeboval pouštět si v PC televizi (nemám samostatný televizor a ani ho nechci), hrát poker a rpgčka, pak bych mohl fungovat jen na linuxu, ale holt tady je ta praktická závislost na woknech.

0/0
12.5.2013 1:59
Foto

M76a17r75i66e 60P53o79k59o32r44n74á 9185454390

Wine je velmi jednoduchá záležitost, ale bohužel neumí spustit všechny programy dělané pro Windows, zvláště ty složitější.

+1/0
12.5.2013 8:30
Foto

M78a38r31t60i38n 47K97o52z66u33b 8732900301774

Jo, bohužel. S TV tunery je obrovský problém. Některé fungují, ale většinou jen částečně a často vůbec. K tomu wine: nainstalujete ho a pak program .exe pouse s wine spustíte ... něco jako pravé tlačítko a otevřít s wine. Ve vlastnostech si navíc .exe soubory můžete asociovat s wine, takže potom postačí jen dvouklik.

Databázi testovaného softwaru naleznete zde: http://appdb.winehq.org/

0/0
12.5.2013 8:42

S47t64á28ň45a 95L39o15u82n58o32v35á 3638161321520

Asi před šesti, sedmi lety jsem na svém stolním PC mívala Kubuntu, neboť mě XP strašně vytáčely. Co přišly sedmičky jsem spokojená s nima. nedávno jsem zkoušela nejnovější distribuci Ubuntu na notebook..a měla rozsypanou grafiku. Nevím, byla venku pár dní..možná to byly jen vývojové vady, které se brzy odstranily. Ale: Ububtu už jsou děsný omalovánky. Linux mě bavil proto, že nezatěžoval HW, byl stabilní, pohodový...dneska je to už skoro prašť jako uhoď (Win x Linux). Ovšem Osmy mi do kompu nesmějí, takže kdyby nebylo zbytí, šla bych zas do Linuxu (ale méně barevné distribuce).

0/0
12.5.2013 1:28
Foto

M52a16r79t17i35n 34K59o42z90u72b 8642440331504

Obecně ze statistik vychází Linux jako rychlejší alternativa: http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/

Co se Ubuntu týče, tak situace se s poslední verzí (13.04) zlepšila a už je ryhlejší, než například dnešní Kubuntu, které jste dříve používala. A do verze 14.04 LTS má být celé prostředí přepsáno na mnohem méně náročně, takže další vylepšení ještě přijdou. Další možnost je samozřejmě zkusit něco jiného, než Ubuntu nebo si v Ubuntu doinstalovat jiné prostředí. Klidně se můžete dostat na ještě nižší využití prostředků, než jste měla dříve.

Co se chyby s rozsypanou grafikou týče, pokud jste to nezkoušela ve virtuálním stroji, ale přímo na počítači, téměř se mi tomu téměř nechce věřit. Je to samozřejmě možné, žádný systém není neomylný, ovšem o takové chybě jsem ještě neslyšel. Na druhou stranu, pokud Ubuntu prostě nefunguje, alespoň existuje důvod ho nepoužívat :)

0/0
12.5.2013 1:43

J51a92n 69K32u12r21e67k 3264397213154

Občas si nainstaluji nějaké něcobuntu, nebo něco, založené na Debianu, ale nějak si nedokážu představit, že bych to měl bez problémů běžně používat. Ještě se mi nestalo, aby instalace proběhla hladce a všechno se podařilo rozchodit k mé spokojenosti. Máme doma tři běžné kancelářské počítače (každý jiný), ale najít a rozchodit některé ovladače to je někdy nad schopnosti i vyspělého uživatele. Windows možná není ideální, ale právě proto, že je placený, tak má velice kvalitní a propracovanou podporu a správu ovladačů. Linux brzdí právě jeho otevřenost a roztříštěnost. A pochybuji, že se to někdy změní.

+2/−1
12.5.2013 0:06
Foto

M33a95r79t98i35n 73K41o74z10u23b 8272920831944

Nesouhlasím. Linux není roztříštěný. Jádro je vyvíjené jen jedno a jmenuje se Linux. A právě toto jádro s sebou nese ovladače, tudíž pokud je distribuce povolí, hardware funguje. A Ubuntu povoluje téměř všechny ... takže funguje jak nejlépe to jen jde.

Kromě toho, zeptám se, zkoušel jste Ubuntu někdy za poslední rok. Možná vám tam nebude fungovat vaše exotická televizní karta, ale jinak co se obecné podpory hardwaru a grafických karet týče, zde byl uskutečněn obrovský pokrok.

+1/0
12.5.2013 0:27

A52n87n31a 36K72o40v94á80ř42o16v38á 9649419149203

Domnívám se, že běžný uživatel chce mít doma na svém počítači to, s čím se setkává běžně také při své práci. To podle mě ubuntu není. Navíc, když mám např. rozdělanou práci ve wordu, není pro mě související libre office dobrou volbou, protože jsem se ještě nesetkala s tím, že by se mi v dokumentu nic nezměnilo. Ale možná jsem nezkušený uživatel.

Perlička - manžel nainstalovat ubuntu (tuším, že to bylo edubuntu, ale nechci lhát) do počítače místo windows malým synovcům na hry, protože je podle jeho vyjádření blbuvzdorné, stabilní a nežádá po prccích neustálé aktualizace. Výsledek? Po dvou dnech herního provozu hlásilo ubuntu "vnitřní chybu systému" ;-D Děti vs. počítač 1:0.

+2/0
11.5.2013 23:23
Foto

M84a36r76t67i11n 11K37o79z43u64b 8972330681334

Zajímavé. Já Ubuntu nainstaloval rodičům i babičce a zkušenosti jsou takové, že to prostě i po letech funguje. U babičky akorát musím občas řešit problémy s věcmi jako, jak něco uložím na flashku nebo kde je uložený ten dokument, co jsem psala ... což ale nevyřeší asi ani ten nejblbuvzdornější systém, bohužel.

+2/0
11.5.2013 23:27

A36n34n98a 85K37o58v33á45ř88o65v79á 9209529639723

Ona asi Vaše babička taky nekliká systémem "vyskočilo mi nějaké okno s hláškou, kliknu a uvidím, co to udělá", což malé děti (kolem 6 let) naprosto netrápí. To byl právě základní problém windows, který se po náletu kluků musel vždy dávat znova do kupy. Ukázalo se, že ani ubuntu je nezvládlo :-)

0/0
11.5.2013 23:30

A69n70n42a 37K64o24v86á49ř35o81v92á 9259179879713

Ještě dodám, že ve windows sice měli kluci svůj osekaný profil (téměř žádná práva), ale v nestřežené chvíli se jim vždycky podařilo dostat se na profil někoho jiného, kde si dokázali vyhrát. Na tomto místě přiznávám, že toto je ovšem selhání na straně mezi židlí a klávesnicí.

0/0
11.5.2013 23:37
Foto

M74a17r36t56i15n 81K39o78z13u55b 8852480461214

Tak ono by bylo při troše snahy jim třeba i to Ubuntu omezit natolik, že by tam skutečně nemohli téměř nic - třeba jen ty hry. A různé hlášky se dají povypínat. Ale asi to už chce nějaké znalosti systému, na duhou stranu, není to ani tak složité.

+1/0
11.5.2013 23:45
Foto

M86a90r58t73i17n 73K93o65z94u14b 8192490831734

Hmm, veselý překlep: první výskyt třeba bych vyměnil za možné :)

0/0
12.5.2013 0:01
Foto

R14i44c42h26a57r26d 90P72o82l94á57š90e39k 9904383810779

můžete mi vysvětlit proč by si běžný uživatel, co koupí počítač s nainstalovaným systémem windows měl do toho počítače cpát cokoliv jiného? Pokud mi chcete namluvit, že si běžný uživatel koupí počítač bez OS, tak to vám nesežeru.

+1/0
11.5.2013 23:13
Foto

M74a49r38i47e 89P43o50k10o23r77n18á 9215314470

No pokud měl uživatel na počítači OEM Vistu, tak pochybuji, že by to psychicky vydržel. Máme doma více počítačů, abychom měli každý svůj. Jsem šetrná a protože na svém notebooku potřebuji opravdu jen základní věci (mail, prohlížeče, přehrávače, Openoffice apod), tak jsem si tam hodila Ubuntu a jsem v pohodě. Neříkám, že občas nevlezu na jiný počítač s Windows.

+3/0
11.5.2013 23:20
Foto

R65i96c65h74a68r22d 69P90o29l30á24š17e63k 9264253430129

no já měl ve svých začátcích Milenia, takže Vista je proti nim procházka růžovým sadem;-D

0/0
11.5.2013 23:45
Foto

M37a23r35t43i98n 54K35o23z10u91b 8252430481814

A proč by si nemohl koupit počítač s Ubuntu? - dnes už to není tak nemožné. Nebo, proč by mu někdo z příbuzných nemohl nainstalovat něco jiného?

+2/0
11.5.2013 23:22
Foto

R60i60c57h91a92r73d 26P69o69l17á83š29e18k 9334813790349

ale proč by běžný uživatel chtěl mít něco jiného než je obvyklé?

+1/0
11.5.2013 23:46
Foto

M83i79l74u79š97e 95O13n65d51r39e60j68á29t53o56v80á 3473638567165

No, především Windows nejsou zdarma, zatímco distribuce Ubuntu je zdarma a díky svému grafickému rozhraní je velmi slušnou alternativou. Nastavení si naklikáte podobně jako ve Win. Mj. občas je dobré poznat i něco nového. :-)

+3/0
11.5.2013 23:26
Foto

R33i31c69h84a67r53d 28P58o78l46á12š41e29k 9674413630729

jak nejsou zdarma? Běžný uživatel si kupuje fungující počítač a je mu naprosto jedno na co to funguje

0/−1
11.5.2013 23:42
Foto

M11a62r64t53i36n 51K43o65z10u49b 8632370481704

U drahého počítače je to jedno, ale pokud si naprosto normální uživatel koupí počítač na práci, tak ta částka cca 2000Kč za cenu licence Windows se tam již promítne.

+1/0
11.5.2013 23:47
Foto

R68i35c73h10a61r19d 89P22o53l76á53š85e15k 9374283480619

vy to pořád nechápete, běžný uživatel si kupuje fungující počítač a je mu úplně jedno na co to jezdí, pokud si bude vybírat OS a další, tak už to u mě není běžný uživatel

+1/−1
11.5.2013 23:56
Foto

M22a91r17t45i10n 90K61o96z79u36b 8282660131634

Jo, to máte pravdu, a chápu to. Ale pokud běžnému uživateli dáte na výběr, mezi stejným modelem za částku X a za částku X+Y a vysvětlíte mu, že na obojím může pracovat bez problémů, potom hádejte, kterou verzi si vezme? ... Jinak, když pomineme cenu, ano, klasický uživatel to neřeší. Nějak se sžije s jedním, to co mu dají, a poté akorát při sebemenší změně zuří.

Takže, přechod z Windows 7 na Windows 8 je asi/může být bolestivější, než přechod z Windows 7 třeba na Ubuntu.

0/0
12.5.2013 0:05
Foto

R31i40c74h42a16r55d 67P78o54l82á88š18e86k 9984493450169

sice to myslíte dobře, ale proč je potom poměr windows proti ostatním systémům takový jaký je?

0/−1
12.5.2013 0:15
Foto

M47a61r87t50i45n 41K35o67z44u21b 8122800821704

Protože uživatel stále nemá příliš na výběr. Když jsem sháněl ultrabook, bez Windows, jednoduše koupit nešel, a v obchodě mi na to řekli, že to nikdo nechce. Copak normální uživatel ví, co jsou to Windows? No, takže jsem úspěšně předal část částky Microsoftu, a to jen proto, abych tam hned po rozbalení nainstaloval Ubuntu.

Můžu vás potěšit, že časy se naštěstí mění. Firmy, jako Valve, dělají Linuxu v posledních měsících obrovskou reklamu, dokonce je již možné sehnat herní počítače s předinstalovaným Ubuntu (http://www.alienware.com/ubuntu/). To jsou věci před rokem naprosto nemyslitelné. A samozřejmě s příchodem her budou proudit i zkušenější uživatelé ... což bude mít za následek větší dostupnost běžného softwaru a postupné obsazování míst na pultech obchodů. Dalším trhákem tohoto roku jsou telefony s Ubuntu ... lidem se to prostě líbí a láká to hodně vývojářů. Až to bude hotové, bude to opravdu zajímavé sledovat. Tedy pevně věřím, že se něco brzo (příští rok) změní.

+2/0
12.5.2013 0:24
Foto

R55i50c23h32a55r39d 93P22o92l93á42š46e33k 9554913130629

dobře, ale znovu. Proč je poměr takový jaký je? Není to prostě tím, že Windows vlastě přes všechny nářky vlastně běžným uživatelům postačují?

+1/−1
12.5.2013 0:35
Foto

M57a44r30t80i14n 24K22o85z97u49b 8732700431644

Někteří lide nemají na výběr proto, že Windows potřebují kvůli nějaké aplikaci (viz. vás Excel ... sice funguje ve wine pod Linuxem, ale pokud nejste linuxový maniak, jako já, je to nesmysl). Většina nemá na výběr proto, že je obětí vlastní neznalosti (v obchodě je to, co je a nic jiného jim vesměs nikdo nenabídne). A nakonec jsou zde lidé, kteří mají zájem o to, co a jak vlastně na počítači dělají (je jich bohužel málo). Ta poslední skupinka s jistým důvodem používá nějaký operační systém (Win, Linux, OSX, BSD, ...).

A k vašemu dotazu: Ano, Windows snad naprosto běžnému uživateli vyhovuje vždy a Linux také. Ale jak chcete změnit poměr, když Linxu do těch obchodů nic neprotlačí. Navíc si Microsoft platí reklamy, například i u výrobců počítačů, takže potom všude možně najdete nápisy typu: "Asus doporučuje Windows 8", i přes to, že po tom systému s trochou nadsázky nikdo netouží.

A nejen já jsem si tohoto začarovaného kruhu vědom. Proto se všemožné firmy, včetně Canonicalu, který vyvíjí Ubuntu, snaží na této situaci co možná nejvíce změnit. Díky Valve to bude mnohem jednodušší, protože získat hráče znamená získat i běžné uživatele.

Kromě toho, v Asii a především v Číně se Ubuntu překvapivě poměrně daří, na to, že právě v té lokaci jsou lidé poměrně silně konzervativní a dlouho používali jen Windows a Internet Explorer 6. Dalším silným trhem pro Ubuntu je jižní Amerika.

0/0
12.5.2013 1:28
Foto

R96i71c21h42a66r73d 76P93o15l21á34š68e93k 9184973170789

nejde ani tak o mě, ale spíš o moji přítelkyni co moje PC používá, u ní je to se znalostmi obsluhy trochu slabší a jakákoliv změna je pro ni problém:-)

0/−1
12.5.2013 1:40

J75i41ř58í 54T46o62m89e51š 5352100463562

Pár programů prostě pod Linuxem apod. neběží, znám případy, kdy uživatel je nadšený fanatik Linux, Ubuntu, ale má v bootovacím manažerovi možnost Windows (často nějaké beta verze) protože prostě jinak nemá počítač plně funkční pro širokou škálu použití, konkrétně mj. pro spolupráci s mobilem.

0/0
12.5.2013 7:41
Foto

M89a29r50t58i38n 45K74o22z23u35b 8382840631384

To ano, jedná se o starý známý problém. Bez uživatelů nebudou programy a programy se neobjeví, dokud nebudou uživatelé. Ale pokud patříte mezi ty šťastlivce, co jsou schopni pracovat s Gimpem a skutečně nepotřebují na ořez fotografie Photoshop, potom vám v Linuxu nic nebrání. A to se zde snažím říci ... proč prostě nezkusit něco jiného, než Windows? V článku doporučuji Ubuntu, které je často i méně problémové, než právě Windows.

Jinak já také musel kvůli škole tento semestr používat Windows ve virtuálním počítači, kvůli jedné aplikaci, která pro Linux neexistuje a ve wine padá. Nadšený jsem nebyl a nějak jsem to přežil, takže chápu, že to například kvůli práci, nemusí být vždy zcela realizovatelné (používat Linux).

+1/0
12.5.2013 10:06
Foto

M18a55r44i30e 14P86o89k69o97r39n83á 9195604190

Možná máte pravdu, ono by to chtělo spíš nazvat - na běžnou základní práci - ten uživatel musí být už trochu orientovaný nebo někoho takového mít po ruce. Ubuntu je ale čím dál uživatelsky přívětivější, do terminálového okna jsem příkazy nepsala  ani nepamatuju.

+2/0
12.5.2013 0:13
Foto

R31i90c41h73a40r46d 25P90o83l20á64š71e33k 9944643490129

i na běžnou základní práci chce mít běžný uživatel něco co mají ostatní, aby si při jakýchkoliv problémech mohl sehnat informace od kohokoliv a ne shánět někoho kdo zrovna zná Ubuntu

+1/−1
12.5.2013 0:22
Foto

M73a90r17t53i43n 16K15o94z58u66b 8292310201734

No, asi se nedomluvíme. Podle mě totiž není problém Ubuntu používat, jako spíše Sehnat něco bez Windows. A pokud za tím člověk vyloženě nejde, vždy mu vnutí něco s Windows.

K tomu mít to, co mají ostatní, to záleží v jakém prostředí se pohybujete. Ono není zase tak vzácné v dnešní době narazit na Ubuntu a nebo třeba i Mac OS X ... přesto běžní uživatelé Mac OS X zvládají aniž by jejich známí měli totéž. A to je přitom podle mého názoru Ubuntu nejblbuvzdornější a nejjednodušší ze všech tří systémů. Používám ho právě proto, že nechci nic hledat ani nastavovat.

S windows bych musel na internetu hledat program, který mi umožní scrollovat s použitím touchpadu a také instalovat ovladače grafické karty. V Ubuntu toto všechno funguje ve výchozím stavu.

0/0
12.5.2013 0:34
Foto

R29i84c65h89a31r92d 63P54o26l23á26š71e34k 9644423630949

nedomluvíme, pokud si koupím počítač a nic v něm nebudu měnit, tak proč bych měl hledat ovladače grafické karty?

+1/−1
12.5.2013 0:42
Foto

M14a57r36t20i27n 52K64o86z84u36b 8772800791944

Tak dobře, uvažme místo grafické karty USB modem. V Linux připojíte, nastavíte heslo a funguje. Ve Windows připojíte, musíte ve správci souborů přejít na integrovaný flashdisk, přečíst návod, nainstalovat ovladač a v horším případě ještě nějaké strašné připojovací klikátko, které vůbec nesedí do systému, zadat heslo a konečně se nad můžete připojit na internet.

S nastavením touchpadu ke scrolování bývají potíže i na OEM instalacích, takže stejně musíte obvykle shánět něco na internetu. Nemuvě o tom, že je to tím pádem daleko nebezpečnější, protože běžný uživatel nainstaluje něco, kdo ví co, třeba i virus. V Ubuntu, když náhodou nějaký ovladač chybí, je možné ho velmi snadno nainstalovat skrze integrovanou aplikaci, což zaručuje správnou verzi správného softwaru přesně pro tu funkcionalitu, kterou chcete.

0/0
12.5.2013 1:05



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.