Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jsem běžný uživatel, vyrostl jsem na DOS 6.22 a pokračoval přes WIN 3.11 až po současné WIN7, které jsem před měsícem na novém stroji "pacifikoval" k obrazu svému s nechutí. To přiznám. Ale pro jistotu jsem si na třetí disk ještě nechal nainstalovat jako zálohu WIN XP Prof. Vynechal jsem 98, 2000, Vista a z pětadevadesátek přešel rovnou na XP. Jednak jsem je měl na PC v zaměstnání, jednak mi v tom běhalo všechno co jsem potřeboval.

Nejsem odborník na Linux. Takže se zeptám jako úplnej BFU.

Běhalo by mi na tom Ubuntu tohle všechno:

Pohoda STORMWARE, AVG 2013, MS OFFICE (komplet včetně Outloku)2007, IO BIT utility, VLC Media Player, FB Reader, PC Translator, LEGIS a další? A chodily by mi tam tiskárny: HP Laserjet 1010; a multifunkční Canon MP190?

Prosím ale odpovědi bez urážek, jen k věci. Děkuji.

0 0
možnosti
Foto

Některé věci ano (např. VLC je přímo v Centru Softwaru pro Ubuntu), některé věci bez wine ani náhodou. Pokud tyto nástroje potřebujete, Linux asi nebude nejšťastnější volba.

K tiskárnám: http://www.openprinting.org/printers (databáze testovaných tiskáren). Ale asi budou fungovat :)

0 0
možnosti

Prosím vás, co jste to zkoušel za ten Debian? To je srovnání, release Ubuntu s nějakou betou Debianu. 8-o Já na Debian přešel po pár letech s Xubuntu, protože všechny bunty jsou prostě jenom takový odvar Debianu, tak proč chodit ke kováříčkovi, když můžete jít ke kováři. A problém s instalací jsem nikdy nezaznamenal. Samozřejmě, ovladače ke 3D grafice a k pár dalším věcem si musíte nainstalovat ručně. A že musíte mít kartu nVidia, protože na ATI slušné ovladače nejsou, to je zkrátka taková daň za to, že chcete používat svobodný software.

1 0
možnosti
Foto

Do Debian Stable jsem nešel, protože přece jen neobsahuje ty úplně nejnovější programy. Jinak já osobně s Debianem žádné větší potíže nemám (na serveru běží hezky). Co se instalace týče, ta není zase tak složitá, ale přece jen patří k méně jednoduchým v porovnání s ostatními distribucemi, takže pro linuxáka začátečníka nic moc.

0 0
možnosti

Ubuntu je asi dobrá věc.Zkusím nainstalovat.Můžete mi prosím ale někdo poradit - jaký  

antivir?Je to také nutnost?

1 0
možnosti

Já Linux (kdysi Manrivu, nyní Ubuntu) používám několik let a bez antiviráku. Nikdy se mi tam nic nenastěhovalo. Je sice pravda, že počítač s Linuxem používám na věci soukromé a nijak důležité, fotky a dokumenty si odkládám pravidelně na externí disk. Takže i kdyby se něco stalo (jako že za ta léta nic), tak naformátuju a nainstaluju znova.

1 0
možnosti

Ačkoli bych chtěl na PC provozovat linux, tak nemůžu a musím zůstat na woknech.

Nerozchodil jsem totiž na linuxech (ubuntu, mandriva, fedora) tv tunery. Před mnoha lety ještě v éře analogu PCIčkovej Leadtek WinFast 2000XP, po přechodu na digitál mám dva USBčkový Leadtek WinFast Dongle H a ani ty se mi nepodařilo na ubuntu spolehlivě a naplno zprovoznit. Na sedmičkách běhají, přehrávají, nahrávají.

Dalším důvodem je poker - online klienti jsou samozřejmě jen ve windows verzích. Krom pokeru hraju i RPGčka Gothic, Oblivion, Fallout3, Skyrim. Tady asi hodně linuxáků bude nabízet Wine, jenže já jsem vůbec nepochopil, jak se s Wine má pracovat.

Kdybych nepotřeboval pouštět si v PC televizi (nemám samostatný televizor a ani ho nechci), hrát poker a rpgčka, pak bych mohl fungovat jen na linuxu, ale holt tady je ta praktická závislost na woknech.

0 0
možnosti

Wine je velmi jednoduchá záležitost, ale bohužel neumí spustit všechny programy dělané pro Windows, zvláště ty složitější.

1 0
možnosti

Asi před šesti, sedmi lety jsem na svém stolním PC mívala Kubuntu, neboť mě XP strašně vytáčely. Co přišly sedmičky jsem spokojená s nima. nedávno jsem zkoušela nejnovější distribuci Ubuntu na notebook..a měla rozsypanou grafiku. Nevím, byla venku pár dní..možná to byly jen vývojové vady, které se brzy odstranily. Ale: Ububtu už jsou děsný omalovánky. Linux mě bavil proto, že nezatěžoval HW, byl stabilní, pohodový...dneska je to už skoro prašť jako uhoď (Win x Linux). Ovšem Osmy mi do kompu nesmějí, takže kdyby nebylo zbytí, šla bych zas do Linuxu (ale méně barevné distribuce).

0 0
možnosti
Foto

Obecně ze statistik vychází Linux jako rychlejší alternativa: http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/

Co se Ubuntu týče, tak situace se s poslední verzí (13.04) zlepšila a už je ryhlejší, než například dnešní Kubuntu, které jste dříve používala. A do verze 14.04 LTS má být celé prostředí přepsáno na mnohem méně náročně, takže další vylepšení ještě přijdou. Další možnost je samozřejmě zkusit něco jiného, než Ubuntu nebo si v Ubuntu doinstalovat jiné prostředí. Klidně se můžete dostat na ještě nižší využití prostředků, než jste měla dříve.

Co se chyby s rozsypanou grafikou týče, pokud jste to nezkoušela ve virtuálním stroji, ale přímo na počítači, téměř se mi tomu téměř nechce věřit. Je to samozřejmě možné, žádný systém není neomylný, ovšem o takové chybě jsem ještě neslyšel. Na druhou stranu, pokud Ubuntu prostě nefunguje, alespoň existuje důvod ho nepoužívat :)

0 0
možnosti

J77a50n 48K54u78r15e78k

12. 5. 2013 0:06

Občas si nainstaluji nějaké něcobuntu, nebo něco, založené na Debianu, ale nějak si nedokážu představit, že bych to měl bez problémů běžně používat. Ještě se mi nestalo, aby instalace proběhla hladce a všechno se podařilo rozchodit k mé spokojenosti. Máme doma tři běžné kancelářské počítače (každý jiný), ale najít a rozchodit některé ovladače to je někdy nad schopnosti i vyspělého uživatele. Windows možná není ideální, ale právě proto, že je placený, tak má velice kvalitní a propracovanou podporu a správu ovladačů. Linux brzdí právě jeho otevřenost a roztříštěnost. A pochybuji, že se to někdy změní.

2 1
možnosti
Foto

Nesouhlasím. Linux není roztříštěný. Jádro je vyvíjené jen jedno a jmenuje se Linux. A právě toto jádro s sebou nese ovladače, tudíž pokud je distribuce povolí, hardware funguje. A Ubuntu povoluje téměř všechny ... takže funguje jak nejlépe to jen jde.

Kromě toho, zeptám se, zkoušel jste Ubuntu někdy za poslední rok. Možná vám tam nebude fungovat vaše exotická televizní karta, ale jinak co se obecné podpory hardwaru a grafických karet týče, zde byl uskutečněn obrovský pokrok.

1 0
možnosti

Domnívám se, že běžný uživatel chce mít doma na svém počítači to, s čím se setkává běžně také při své práci. To podle mě ubuntu není. Navíc, když mám např. rozdělanou práci ve wordu, není pro mě související libre office dobrou volbou, protože jsem se ještě nesetkala s tím, že by se mi v dokumentu nic nezměnilo. Ale možná jsem nezkušený uživatel.

Perlička - manžel nainstalovat ubuntu (tuším, že to bylo edubuntu, ale nechci lhát) do počítače místo windows malým synovcům na hry, protože je podle jeho vyjádření blbuvzdorné, stabilní a nežádá po prccích neustálé aktualizace. Výsledek? Po dvou dnech herního provozu hlásilo ubuntu "vnitřní chybu systému" ;-D Děti vs. počítač 1:0.

2 0
možnosti
Foto

Zajímavé. Já Ubuntu nainstaloval rodičům i babičce a zkušenosti jsou takové, že to prostě i po letech funguje. U babičky akorát musím občas řešit problémy s věcmi jako, jak něco uložím na flashku nebo kde je uložený ten dokument, co jsem psala ... což ale nevyřeší asi ani ten nejblbuvzdornější systém, bohužel.

2 0
možnosti
Foto

můžete mi vysvětlit proč by si běžný uživatel, co koupí počítač s nainstalovaným systémem windows měl do toho počítače cpát cokoliv jiného? Pokud mi chcete namluvit, že si běžný uživatel koupí počítač bez OS, tak to vám nesežeru.

1 0
možnosti

No pokud měl uživatel na počítači OEM Vistu, tak pochybuji, že by to psychicky vydržel. Máme doma více počítačů, abychom měli každý svůj. Jsem šetrná a protože na svém notebooku potřebuji opravdu jen základní věci (mail, prohlížeče, přehrávače, Openoffice apod), tak jsem si tam hodila Ubuntu a jsem v pohodě. Neříkám, že občas nevlezu na jiný počítač s Windows.

3 0
možnosti
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 939x
O autorovi:
Aktuálně student, jehož zájmem jsou především otevřené technologie a organizace, podporující opensource.

Rovněž uživatel Ubuntu, včetně své mobilní varianty Ubuntu Touch (vyvýjený komunitou UBports).

» Předchozí blog
Osobní web

PS: Linux používám od roku 2004. Za tu dobu stihl obsadit většinu mobilních zařízení a postupně dobývá i segment osobních počítačů. Nevěřte lidem, kteří vám budou tvrdit, že Linux nelze používat nebo že není uživatelsky přívětivý. Kdyby tomu tak skutečně bylo, nevznikly by projekty jako Google Android nebo Ubuntu.


Můj LinkedIn

Seznam rubrik