Tvůrce známé hry Minecraft se přidal ke kritice Windows 8

Začalo to několika narážkami ze strany menších vývojářů a pokračuje to obrovským popraskem. Valve, Blizzard a nyní tvůrce Minecraftu zveřejňují své obavy z Windows 8 a někteří si neodpustí ani ostrou kritiku.

Zdá se, že dlouhá vlna nevole vůči Windows 8 stále nekončí. Markus Persson, představitel herního studia Mojang a první vývojář Minecraftu se na hlasovacím serveru Reddit nechal slyšet, že fandí otevřeným platformám a věří v to, že pokud se je kolem nás podaří udržet, bude na ně za 10 let existovat množství zajímavých her.

Věřím, že kolem můžeme udržet hodně otevřených platforem. Pokud se Microsoft rozhodne uzamknout Windows 8, bude to velmi špatné pro Indie hry a soutěž obecně.

Pokud kolem nás otevřené platformy udržíme, bude pro ně za 10 let hodně zajímavých her, společně s velkými AAA hrami, které máme všichni rádi.

Rok 2012 je rokem Linuxu na desktopu

Ačkoliv ne všichni vývojáři veřejně prohlašují své obavy z Windows 8, můžeme v posledních měsících vidět zvýšený zájem o linuxovou platformu. Například Croteam už oznámil dostupnost své hry Serious Sam 3: BFE pro Linux, hned jakmile se pro ni objeví i Steam.

Valve se do Microsoftu pustilo asi nejvíce. Šéf této společnosti, Gabe Newell, ostře kritizuje Windows 8. Steam a některé tituly Valve se navíc ještě letos objeví na Linuxu (zatím pouze v distribuci Ubuntu).

Kromě podpory ze strany vývojářů se Linuxu dostává i neobyčejné podpory ze strany prodejců grafických karet. Ve spolupráci s Valve se podařilo vylepšit chod linuxových ovladačů pro karty Nvidia, AMD a Intel.

 

Co přijde dál?

S podporou velkých vývojářů jako jsou Valve, Blizzard a EA má Linux na desktopu konečně šanci. To, co ho ve skutečnosti brzdí nejvíce od proniknutí mezi běžné uživatele, jsou totiž hry.

Nejde o roztříštěnost: Možnost volby mezi linuxovými distribucemi je výhoda. Rozdíly mezi nimi nejsou natolik propastné, aby byl problém s kompatibilitou. Ostatně, hry portované dnes již zaniklou společností Loki fungují ve všech distribucích. Pokud se uživatel distribucemi nechce zabývat, sáhne automaticky po nejrozšířenějším Ubuntu.

Nejde o ovládání: Na Linuxu se dnes běžný uživatel s příkazovou řádkou ani nesetká, pokud nebude sám chtít. Vše je možné jednoduše spravovat skrze grafické rozhraní. To je navíc velmi přehledné, intuitivní a sjednocené.

Nejde o podporu hardwaru: V Linuxu připojíte fotoaparát nebo telefon stejně, jako ve Windows. Tiskárny se automaticky nastaví. Ani grafici a designéři nebudou mít s Linuxem problémy, jako tomu bylo dříve.

Jde o rychlost: S Linuxem můžete používat o třídu slabší hardware, než s Windows a přitom si můžete užívat stejné grafiky. Linux je obecně považován za rychlý, méně náročný a méně chybový systém. Navíc díky své bezpečnostní politice nevyžaduje žádný antivir.

Jde o dostupnost: Linux je zdarma, dostupný ke stažení na každém rohu internetu. Díky tomu si ho může pořídit snad opravdu každý.

 

Hry přichází: Těšte se na skutečnou linuxovou revoluci!

Bude opravdu zajímavé sledovat, jak se situace vyvine. Zatím ale stále platí to, co jsem napsal dříve, tedy že se Microsoft potápí sám a Ubuntu získává čím dál tím větší pozornost.

Příští týden se můžeme těšit na další herní aktualizace. Na konferenci o počítačové grafice v Los Angeles odhalí Valve důležité informace o svém přechodu na Linux. Hostem konference budou i vývojáři enginu Unity 4, který stejně jako jeho mladší předchůdce, Linux podporuje.

Autor: Martin Kozub | sobota 4.8.2012 1:00 | karma článku: 10,12 | přečteno: 1125x